بالا بردن ایمنی بدن با خوردن روی


بالا بردن ایمنی بدن با خوردن روی

تحقیقات نشان میدهد که «روی» رشد ویروس ها را کاهش می دهد. افزون بر این، مصرف روی (به ویژه به شکل قرص مکیدنی روی یا اسپری روی گلوکونات) مدت زمان و شدت علائم بیماری را کاهش می دهد. اگرچه دوز مصرفی مناسب این نوع مکمل ها هنوز مشخص نیست، اما طبق تحقیقات موجود، مصرف بیش از ۷۵ میلی گرم روی در روز مفید است. پژوهشها نشان می دهد برای تأمین روی مورد نیاز بدن خود باید چیزی بسیار کمتر از این میزان را مصرف کنید.

پس، بهتر است به جای مصرف مکمل، روی مورد نیاز بدن خود را از منابع غذایی تأمین کنید. گوشت، پنیر سویا (توفو)، صدف و عدس همگی منابع عالی سرشار از این ماده ی معدنی هستند. دریافت کافی روی برای عملکرد مناسب بدن حیاتی است. در واقع مطالعات نشان داده که میزان پایین روی در بدن موجب کاهش گلبول های سفید در خون می شود و به ایجاد عفونت در بدن کمک می کند. در هر فصلی از سال باشید، ایمنی ضعیف بدن یک تهدید جدی محسوب می شود اما در فصل سرما می تواند بسیار خطرناک تر باشد. 

 متخصصین تغذیه می گویند که روی می تواند به جلوگیری از سرما خوردگی و همچنین کاهش نشانه های سرما خوردگی کمک کند. بنابراین خوردن خوراکی هایی که سرشار از روی هستند می تواند بدنی سالم تر را به همراه داشته باشد. از جمله غذاهای سرشار از روی می توان به لوبیای پخته (ترجیحا از کنسرو به خاطر داشتن مواد افزودنی استفاده نشود.)، صدف، خرچنگ، مرغ، گوشت بدون چربی، ماست و نخود اشاره کرد. همچنین تخم کدو تنبل یک منبع عالی از روی به حساب می آید که می توانید هم از مدل خام و هم بو داده و برشته اش استفاده کنید. می توانید آن را به همراه سالاد میل کنید و یا از خوردن آن به عنوان یک میان وعده لذت ببرید.

منبع : نرم افزار سلامت

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *