توصیه های لازم در هنگام انجام حرکات ورزشی در نوجوانان


توصیه های لازم در هنگام انجام حرکات ورزشی برای نوجوانان و دانش آموزان

توصیه های لازم در هنگام انجام حرکات ورزشی به منظور اطمینان بیشتر، 

برای هر ورزشی از وسیله های مناسب آن استفاده کنیم مانند لباس مناسب ، کفش مناسب و …. 

قبل و بعد از ورزش حتما آب بنوشیم اگر هم در بین ورزش یا فعالیت بدنی تشنه شدیم آب را جرعه جرعه بنوشیم این کار مانع سرگیجه ، احساس ضعف و دل درد می شود. 

 قبل از شروع ورزش حتما به آرامی بدن را گرم کنیم تا در اثر ورزش بدن درد نگیریم و حتی سعی کنیم مقداری عضلات را در حالت بیش از حد معمول به آرامی مورد کشش قرار دهیم. این کشش را بعد از پایان یا ضمن ورزش نیز انجام دهیم . 

پوشش مناسب بسیار مهم است. لذا داشتن یک پوشش مناسب جهت حفظ گرمای بدن توصیه می شود.

.این پوشش باید طوری باشد که مانع اجرای حرکات ورزشی نشود , نوجوان را حین انجام فعالیت به دردسر نیاندازد. 

 بعداز ورزش بخصوص در سرما به یک مکان گرمتر برویم تا عرق بدنمان خشک شود و دمای بدنمان کم کم با دمای محیط سازگار شود. 

 قبل از ورزش صرف صبحانه کامل و استفاده از چربی ها و کربوهیدرات ها را فراموش نکنیم . 

در صورت احساس هرگونه درد در قفسه سینه ، تهوع و نفس نفس زدن زیاد از فعالیت بدنی خودداری نموده و در اسرع وقت با معلم ورزش و با پزشک مشورت نماییم

منبع : نرم افزار سلامت

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *