پیشگیری از سرماخوردگی


پیشگیری از سرماخوردگی 

زمانی را به استراحت اختصاص دهید. داشتن خواب کافی خطر سرماخوردگی را کاهش می دهد. در یک پژوهش، محققان به ۱۵۳ مرد و زن سالم قطره ی بینی حاوی راینوویروس دادند و عادات خواب آنها را پیگیری کردند. آنها متوجه شدند افرادی که به طور منظم کمتر از هفت ساعت در شبانه روز می خوابند، نسبت به آنهایی که هشت ساعت یا بیشتر می خوابند، سه برابر بیشتر ممکن است به سرماخوردگی مبتلا شوند. بنیاد ملی خواب آمریکا نیز توصیه می کند که هر شب ۷ تا ۹ ساعت استراحت داشته باشید. بد نیست بدانید بر اثر اضطراب و استرس بدن شما هورمون کورتیزول را ترشح می کند. این هورمون توانایی سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت را کاهش میدهد و راه سرماخوردگی را باز می کند. پس آرامش خود را در اولویت قرار دهید. می توانید برای کسب آرامش بیشتر یوگا یا مدیتیشن را امتحان کنید. همچنین، پس از کار، پیاده روی در طبیعت، وقت گذرانی با خانواده یا دوستان و به طور کلی هر فعالیت دیگری را که به آرامش شما کمک می کند، انجام دهید.

منبع : نرم افزار سلامت

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *