چگونه از خود در افسردگی پس از زایمان مراقبت کنیم؟


به خاطر تاثیری که افسردگی در افکار و احساس و رفتار شما می گذارد، ایجاد این تغییرات ممکن است سخت باشد. تکنیک های زیر می تواند در غلبه بر افکار، احساسات و رفتار ناشی از افسردگی تأثیر گذار باشد: 

1. تنظیم یک برنامه روزانه وقتی اشخاص دچار افسردگی می شوند حس و حال انجام هیچ کاری را ندارند. تصمیم به انجام کار هر روزه برای آنها سخت به نظر می رسد و ممکن است در آخر روز کارهای کمی انجام داده باشند. اگر این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد، می توانید با تهیه فهرستی از کارهایی که قصد انجامش را دارید و نیز درست کردن فهرست فعالیت شروع به حل این مشکل کنید. با آسانترین کار شروع کنید و انتظار زیادی از خودتان نداشته باشید. طبق فهرست فعالیت خود عمل کنید و کارهایی را که انجام داده اید علامت بزنید. در پایان روز میتوانید به عقب نگاه کنید و کارهایی را که انجام داده اید، مشاهده کنید. ورزش و فعالیت فیزیکی نیز می تواند در بالابردن روحیه شما مؤثر باشد. یادتان باشد که انتظارات تان زیاد نباشد. کارهایی برایتان آسان بودند، ممکن است دشوار به نظر بیایند جایی که هم اکنون قرار دارید، شروع کنید و تا جایی که قبلا بودید ادامه دهید

۲. کامیابی و خشنودی وقتی اشخاص دچار افسردگی می شوند چیزهایی که به آن دست یافته اند و چیزهایی که باعث خوشنودی آنها می شود را فراموش می کنند. چیزهای زیادی وجود دارد که معمولا افراد از آنها خوششان می آید بدون اینکه خودشان از آن خبر داشته باشند. سعی کنید زیادی متواضع نباشید. افرادی که افسرده هستند، برای کارهایی که انجام می دهند ارزش زیادی قائل نیستند. وضعیت کنونی خودتان را با وضعیت قبلی خودتان مقایسه نکنید؛ تنها خود را به خاطر کاری که قادر به انجام آن هستید، ستایش کنید.

منبع : نرم افزار سلامت

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *