سه راه کلی برای مدیریت خشم


توجه به احساس ها
آرام سازی:
شما نمیتوانید هم زمان آرام و عصبانی باشید. اگر فکر میکنید خشم تان به مرحله انفجار رسیده است، پایین آوردن درجه حرارت میتواند راه مناسبی برای جلوگیری
از انفجار باشد. یادگیری روشهای آرام سازی میتواند میزان عصبانیت روزانه شما را پایین بیاورد. به این طریق، وقتی که تحریک میشوید، فاصله بیش تری تا مرحله عصبانیت خواهید داشت.
شوخ طبعی:
وقتی که درحال خنده هستید، نمیتوانید عصبانی باشید. آدم خیلی راحت میتواند مشکلات زندگی را جدی بگیرد، اما تلاش برای دیدن نکات جذاب هر درماندگی و
خشمی، میتواند یکی از راههای مقابله با عصبانیت باشد.

توجه به روش های فکر کردن
همدلی:
خشم میتواند به دلیل فکرکردن به این که رفتار دیگران با هدف ناراحت کردن ما بوده است، هم به وجود بیاید. اغلب رفتار دیگران ربطی به شخص ما ندارد و بیشتر نشان میدهد که آنها چطور زندگی خودشان را مدیریت میکنند. برای استفاده از همدلی باید دایم از خود بپرسید: »در این موقعیت دیگران چه احساسی خواهند داشت؟«
مدیریت افکار:
یک راه مناسب برای کاهش خشم، مدیریت افکار خشونت آمیز، در مورد موقعیتی است که در آن قرار دارید. این گامها را دنبال کنید:
شواهد را بررسی کنید:
چه شواهدی برای دیدگاهتان در مورد موقعیتتان دارید؟
به دنبال راههای جایگزین باشید:
راههای جایگزین برای موقعیت یا مشکل شما چیست؟ آیا می توانید به توضیح دیگری برای اتفاق رخ داده فکر کنید؟ چه شواهدی برای این توضیحات دیگر در دست دارید؟

توجه به رفتارها
حل مسأله:
مدیریت خشم یعنی مقابله راهبردی با خشم با هدف حل مسأله. کلید مدیریت خوب خشم این است که به دنبال حل مسأله باشید. یعنی مطمئن شوید که پاسخ های شما به
عصبانیت تان با هدف حل مسأله است. احساسهای خود را سر هیچ کس خالی نکنید. درعوض، آنها را به روشی هدفمند برای حل مسأله به کار ببرید.
جرأت مندی، بدون خشن بودن:
نحوه ارتباط ما، بستگی به اهداف مان دارد. اهداف شما حتی وقتی عصبانی هستید ممکن است شامل بهبود رابطه، بهبود عزت نفس، حل مسأله، بیان احساسها، نشان
دادن درک و مسایل مشابه باشد. برقراری ارتباط با جرأت مهارتی است که هر کسی میتواند آن را یاد بگیرد. جرأتمندی به معنای رفتار خشن برای به کرسی نشاندن حرف خود نیست. جرأتمندی واقعی یعنی داشتن عزت نفس، احترام گذاشتن به دیگران و یادگرفتن اینکه چطور احساسهای خود را صادقانه و با دقت منتقل کنید. گاهی اوقات خشم میتواند منجر به تجربه مشکلات جدی در زندگی شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *